Princess Yachts West Sweden AB

PRINCESS 49 STÖRSTA MOTORBÅTEN PÅ BÅTMÄSSAN I GÖTEBORG

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2017 19:37 CET

Skandinavienpremiär för nya Princess 49

På båtmässan i Göteborg den 4-12 februari visas nya Princess 49 för första gången i Skandinavien och kommer vara den största motorbåten på mässan. Princess Yachts West Sweden, som också visar Princess V39 och Princess 43, välkomnar besökare ombord för att uppleva hantverket från Plymouth, England.

Princess 49

Nya Princess 49 kombinerar hög prestanda, ekonomiska sjöegenskaper, manöverförmåga och den enkla hantering som associeras med pod-systemet Volvo Penta IPS. Både i full fart genom vågorna i upp till 35 knop eller i ekonomisk marschfart 30 knop, utlovar nya Princess 49 ren njutning. Både över och under däck erbjuds rymligt boende – som är perfekt för umgänge tack vare det unikt designade djupa V-skrovet.

Alla kan njuta av utsikten från flybridge med dess dubbla förarstolar, en stor L-formad soffa som kan omvandlas till en solbädd, och en generös sittgrupp akterut med ett ihopfällbart bord. Kylbox är standard och wetbar med grill finns som tillval.

Den sällskapliga layouten fortsätter i en väldesignad däckssalong som blir levande med ljus från panoramafönstren och har ett sinnrikt pentry akterut som kan väljas med en fullhöjd kyl/frys och diskmaskin. Detta ljusa utrymme i direkt anslutning, via trippel skjutdörr, till sittbrunnen som innehåller en U-formad sittplats och ett fällbart teakbord för att ge ytterligare njutning av utelivet. Panoramafönster och generösa soffor skapar en ljus plats för underhållande, medan boendeutrymmena under däck är en vackert inredd fullbredds midkabin plus ytterligare två hytter för gäster.

För mer information besök princessyachts.se eller kontakta:
Benny Martinsson +46 (0)70 644 21 10 benny@princessyachts.se
Jessica Martinsson +46 (0)70 668 77 13 jessica@princessyachts.se

Princess Yachts

Princess Yachts är ett av marinbranschens mest respekterade varumärken. Varvet i Plymouth i sydvästra England, med över 2000 anställda, har tillverkat motorbåtar sedan 1965. Det breda modellprogrammet utvecklas ständigt och sträcker sig från 39 till 131 fot, d.v.s. 13 till 40 meter.

Princess Yachts International förvärvades 2008 av L Capital 2 FCPR, en investeringsgrupp ägd av LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) och Groupe Arnault.

För mer information om Princess Yachts International

Gemma McAloon, Account Director