PrincipGruppen

Principgruppen söker dataföretag

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2014 11:06 CET

PrincipGruppen söker dataföretag för förvärv. Bolaget/Butiken ska jobba med service/reparationer av datorer och vara flyttbart. Finns kunskap om cloud-lösningar, vm-ware m.m.

PrincipGruppen har som målsättning att under 2014 etablera 2st butiker vars huvudsakliga inriktning ska vara service och reparationer av datorer. Även webhosting och byggnation av hemsidor kommer att erbjudas mot företag.

PrincipGruppen har funnits sedan 2010. Verksamheten sysselsätter fyra personer och har sin verksamhet i Linköping, Östergötlands län.

Vi är entreprenörer, med spjutspets inom försäljning. Vi investerar i mindre företag, köper upp befintliga verksamheter eller bidrar med mikrolån till verksamheter som vi anser uppfyller våra finansiella krav. Många företag, verksamheter och idéer saknar säljkraft, den i våra ögon, viktigaste ingrediensen för att göra en verksamhet lönsam. Utan försäljning, inga intäkter.

Lönsamhet

Sedan starten har PrincipGruppen ökat sin omsättning med mer än 100% varje år. Dessutom har bolaget en kassalikviditet om nära 200%.