Com Hem AB

Prinsessbröllopet engagerar mest

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 13:44 CEST

Med hela 10 198 omnämningar toppar Prinsessbröllopet listan över engagemang i sociala medier för vecka 23. Bröllopet mellan Madeleine och Chris skapade även mest engagemang per 10 000 tittare och toppar listan framför VM-kvalmatchen i fotboll mellan Sverige-Österrike.

Tittarpuls är en rapport som visar hur svenska tv-program omnämns i sociala medier. Mätningarna görs i samband med varje programs sändningstid (en timme innan, under sändning och en timme efter) och baseras på omnämningar av programmets titel och/eller #tagg på sociala plattformar, Twitter, Facebook, Instagram och forum. Engagemanget redovisas i antal omnämningar per titel samt antal omnämningar per 10 000 tittare.

Hela rapporten för vecka 23 hittar du här. Alla Tittarpuls-rapporter hittar du på tittarpuls.se.

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 37 procent, närmare 1,78 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Com Hem grundades 1983, har cirka 950 anställda, huvudkontor i Stockholm och kontrolleras av BC Partners. För mer information, gå till: www.comhem.se