AGI

Print och Sign Scandinavia slås ihop från 2015

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2013 14:21 CEST

I våras hölls Print och den 17 september öppnar Sign Scandinavia på Kistamässan. Det är sista gången som mässorna hålls var för sig.
Branschorganisationen Grafiska Leverantörerna har efterlyst en hopslagning av dessa båda mässor, vilka med branschglidningen alltmer kommit att överlappa varandra.
AGI arrangerar Print och Artexis står bakom Sign Scandinavia. Eftersom Print arrangeras på Kistamässan, som också ägs av Artexis, har det utvecklats nära band mellan personerna i de båda bolagen och det är exempelvis AGI som gör mässtidningen till Sign Scandinavia.
– För oss känns det jättekul att detta nu slås ihop. Gränsdragningen har varit svår mellan vad som ska vara med på den ena och andra mässan och besökarna har haft synpunkter på att de behövt gå på två mässor för att få en heltäckande bild, säger AGIs förläggare Peter Ollén.
– För oss är det angeläget att hela tiden lyssna på våra kunder och följa dem i det som de vill göra. AGI har vi samarbetat med ända sedan tiden med Sollentunamässan, så vi känner stor trygghet i det här samarbetet, säger Bo Magnusson, som är ansvarig på Kistamässan.
15 – 17 september 2015 hålls den första hopslagna Sign & Print Scandinavia på Kistamässan.

Kontakt: AGI Publishing House AB, Peter Ollén, po@agi.se, 0730-29 87 33Artexis AB, Bo Magnusson, bo.magnusson@artexis.se, 0766-31 13 59

AGI Publishing House AB ligger i Malmö och utger sedan drygt 40 år branschtidningen AGI till den grafiska och signbranschen. Förlaget har 20 års erfarenhet av att arrangera mässor och konferenser. 2012 övertog förlaget ansvaret för Svenska Publishing-Priset och började utge nyhetsbrevet 3DP.se och sedan hösten 2013 äger förlaget även Grafiskt Forum.

Artexis Nordic AB ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar årligen ett 20-tal egna mässor och närmare 400 externa arrangemang på två av Sveriges ledande mötesanläggningar – Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan innehar Stockholms Stads Miljödiplom och är med i Green Meeting Industri Councils svenska avdelning.

Med utgivning i Sverige, Danmark, Norge och Finland når AGIs tidskrifter och digitala nyhetsbrev varje vecka ut till merparten av ledarna inom Nordens sign- och printbransch. På förlagets mässor i Sverige, Norge, Finland och Danmark erbjuds ännu en mötesmöjlighet mellan annonsörer och läsare.

Förläggare Peter Ollén, po@agi.se, +46 730 298 733
AGI Publishing House AB