Printa Information i Helsingborg AB

Printa hjälper mässutställare med pressen

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2003 08:30 CEST

Höstens mässor närmar sig med stormsteg. Först ut bland de stora är maskinmässan NordCon 2003 på Elmia i Jönköping 21-23 augusti följd av Komponent/Elektronikproduktion 2-5 september på Svenska Mässan och Grafex-DPXP på Stockholmsmässan 9-12 september.
Pr-byrån Printa erbjuder i år utställarna ett komplett presspaket så att pressen kan ta del av nyheterna på mässan. Paketet innehåller inbjudan till journalisterna att besöka utställarens monter, ett eget pressmeddelande med nyheter som skickas ut till fackpressen samt egna pressmappar till mässans pressrum. Kontakta Printa i god tid innan mässan för mer information.
Fairlink är en intresseorganisation för mässarrangörer i Norden, med syfte att öka kunskapen om och intresset för mässor. - Vi uppmanar alla utställare att använda pressen och utnyttja mässornas press-service, säger Mikael Jansson, tf ansvarig för Fairlink. Det är alldeles för många företag som inte utnyttjar möjligheterna att få publicitet i tidningarna.