Printa Information i Helsingborg AB

Printa skapar publicitet vid Husqvarnas motorcykelförvärv

Pressmeddelande   •  Jun 19, 2003 08:50 CEST

I samband med 100-årsjubileet av Husqvarnas motorcykeltillverkning förvärvar Husqvarna AB en minoritetspost i italienska MV Agusta Motorcycles S.p.A. Husqvarna AB blir därmed delägare i det företag som producerar Husqvarna motorcyklar sedan 1987.
Affären är en stor nyhet, inte bara i mc-världen utan även hos den breda allmänheten. - Jag tror de flesta har någon form av känslomässig bindning till Husqvarna motorcyklar och därför vill vi nå ut i media med nyheten, säger Therése Engström, på Husqvarna ABs marknadsavdelning. - Eftersom Printa redan hanterar pressen för våra produktlanseringar såg vi det som naturligt att de även sköter pressen när det gäller aktieförvärvet i MV Agusta och Husqvarnas satsning på motorcyklarna.
Det är i år 100 år sedan den första motorcykeln lämnade Husqvarnas fabrik i Huskvarna. Det gör Husqvarna till världens äldsta fortfarande verksamma motorcykelmärke. Framgångarna har varit många och Husqvarna motorcyklar har genom åren tagit inte mindre än 65 världsmästerskapstitlar på tävlingsbanorna. Nu senast med nykorade världsmästaren i enduro, Anders Eriksson (bilden).