PrintDreams

PrintDreams lanserar världens första kombinerade bläckstråleskrivare och kamera i fickformat!

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2010 23:03 CET

PrintDreams introducerade produktkonceptet PrintBrush redan tidigt 2003. Den prototyp som då togs fram var den första första skrivarenhet som demonstrerade PrintDreams revolutionerande "RMPT Full Technology" (Random Movement Printing Technology), och detta var starten på utvecklingen av världens minsta skrivare.

RMPT Full Technology har rönt stort intresse från såväl konsumenter som industri under de senaste sex åren av intensiv teknologi och produkt utveckling, och nu lanseras "PrintBrush 4x6" på den internationella marknaden.

"PrintBrush fyller ett tomrum i den expanderande marknaden för digitala bilder" säjer Alex Breton, VD på PrintDreams. "Vi är övertygade att användarna kommer älska den här produkten. Introduktionen av PrintBrush är lika signifikant som när Polaroidkameran kom för länge sedan. Tänk på PrintBrush som en ultra-modern, snabb digital kamera/bläcksstråleskrivare som ger dig full frihet att skriva ut dina bilder när och vart du vill, inte bara på fotopapper" fortsätter Alex Breton.

Uppmuntrade av Gartner Inc som listade PrintDreams som "Cool Vendor 2009" har företaget nu tecknat flera kontrakt med internationella bolag.

-----

"PrintBrush 4x6" lanseras i samband med Consumer Electronics Show i Las Vegas. Läs mer i bifogad PDF-fil (eng.).

-----

Printdreams Ltd är ett high-tech företag som utvecklar, marknadsför och säljer innovativa tekniska lösningar och produkter inom skrivarindustrin. PrintDream's RMTP-lösningar används för att tillverka portabla skrivare med inte bara utmärkt kvalitet, utan också kostnadseffektivt och miljövänligt.

PrintDreams är utsedd till Cool Vendor 2009 av Gartner Inc, och har fått årets Innovation & Technology Award 2006, och Founders Alliance Award 2005.