Promosalons Sverige AB

PRINTOR OCH BIJORHCA PARIS MÖTER UR- OCH SMYCKESBRANSCHENS BEHOV I NYTT SAMARBETE

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 09:50 CET

Presskommuniké, december 2013

PRINTOR OCH BIJORHCA PARIS MÖTER ur- och smyckesbranschens behov i nytt SAMARBETE

Printor och Bijorhca har ägt rum samtidigt i mer än ett decennium. På senare år har flera av smyckes- och urbranschens nyckelaktörer påpekat att de skulle vilja se samarbeten på flera plan mellan de båda mässorna för att öka effektiviteten.

De båda mässarrangörerna, GL Events och Reed Expositions France, har därför beslutat att gå ihop och erbjuda de internationella tillverkarna, kreatörerna, distributörerna och inköparna ett forum som täcker in hela branschen.

Från och med januari 2014 kommer Printors utställare att ha en egen sektion på Bijorhca Paris, Porte de Versailles. Eventet kommer att utgöra den främsta fackmässan i Frankrike helt ägnad smyckes-, design-, urbranschen samt angränsande sektorer.

Smyckes- och urindustrin är nöjda över beslutet eftersom det kommer att ge en skjuts och ingjuta optimism i hela branschen.

BIJORHCA PARIS 2014 – NOTERA I DIN AGENDA

PARIS, PORTE DE VERSAILLES, PAVILJONG No. 5

• 24 - 27 JANUARI
  • 6 - 8 SEPTEMBER

Om arrangörerna

GL EVENTS EXHIBITIONS

GL Events Exhibitions är en division av GL Events som är en integrerad, internationell eventarrangör. Med nästan 400 anställda planerar och koordinerar GL Events Exhibitions över 300 B2B och B2C mässor som täcker in de största affärsområdena (bl. a livsmedel, industrin, bygg, inredning och mode) samt stora internationella mässor.

REED EXPOSITIONS FRANCE

Reed Expositions France är ett dotterbolag till Reed Exhibitions, världens ledande eventsarrangör, med 3 000 anställda världen över. Varje år samlar Reed Exhibitions 7 miljoner deltagare till deras evenemang.

För mer information, gå in på www.bijorhca.com eller kontakta mässans representant i Sverige, Promosalons AB, tel 08-660 40 11 eller sweden@promosalons.com