Prioritet Finans AB

Prioritet Finans och Djurgården Fotboll förlänger sitt samarbete

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2018 10:01 CET

Inför att avtalet mellan Prioritet Finans och Djurgården Fotboll löper ut efter 2018 började man redan under 2017 samtala kring ett fördjupande samarbete. Samtalen ledde till en utveckling som båda parter är ytterst stolta över. Under de tre kommande åren kommer Prioritet Finans fortsätta synas på damernas och herrarnas matchtröjor och som en del av det nya avtalet, nu även på ungdomarnas tröjor. Det är ett sätt att lyfta gemenskapen i alla led inom den fina kultur som speglar Djurgården Fotboll vilket också är en viktig del i samarbetet för Prioritet Finans utöver affärsnyttan och nätverken.

”Vi har valt att sponsra idrotten för att nå både affärs- och samhällsnytta. I det avseendet har Djurgården hela tiden varit ett föredöme. Det är med glädje vi nu fortsätter i samma goda framåtsträvande anda. Dessutom är det viktiga CSR-projektet Vår Stad helt i linje med våra egna värderingar. Att vara med och bidra till att pojkar och flickor får idrottens alla fina värdegrunder med sig in i vuxenlivet har stor betydelse för oss.” säger Nils Wiberg, vd Prioritet Finans

Prioritet Finans är stolta över att vara en del av Djurgården Fotboll i ytterligare tre år och ser fram emot att fortsätta vårt fina samarbete.

”Vi är väldigt glada över att Prioritet Finans väljer att förlänga och utöka sitt engagemang med oss. Ända sedan Prioritet Finans kom in som partner har vi arbetat nära varandra för att tillsammans utveckla vårt samarbete. För oss är det ett skönt och viktigt besked att kunna meddela att vi redan nu säkrat upp vår Stjärnsponsor de kommande tre åren, minst. Det ger oss trygghet, samtidigt som det sätter ett värde på arbetet vi gör.” säger Henrik Berggren, vd Djurgården Fotboll

Bosse Andersson sportchef i Djurgården Fotboll är mycket delaktig i samarbetet och har frekvent kontakt med Prioritet Finans representanter. ”Som Stjärnsponsor till Djurgården Fotboll förtjänar man den allra bästa behandlingen och servicen. Givetvis gäller det även viktiga händelser kring laget samt tillgång till spelare och nyckelpersoner inom föreningen. Gör man ett sånt viktigt och stort åtagande som Prioritet Finans gör hos oss så är det naturligt att man förtjänar löpande information om händelser i föreningen”, säger Bosse Andersson.

För frågor och ytterligare information:

Prioritet Finans
Nils Wiberg, 0706-26 79 72
NilsW@prioritet.se

Djurgården Fotboll
Bosse Andersson, 0706-29 61 64
bosse@dif.se

Prioritet Finans är störst i Sverige på fakturaköp – mer än dubbelt så stora som vår närmaste konkurrent. Årligen väljer fler än 6000 företag att sälja sina fakturor till oss vilket innebär att vi köper fakturor för över 8 miljarder kronor varje år. Vi är dessutom ett av få företag i branschen som tar hela kreditrisken. Vi lägger fokus på noggrannhet och effektivitet, om våra kunder lämnar fakturor till oss på morgonen betalas pengarna ut redan efter lunch. Vi har ett kundsystem, KAF Online som är både webb och mobil anpassat, som gör det möjligt för våra kunder att direkt se när vi har köpt fakturor samt när deras kunder betalar.