The Concept Factory AB

Pris för ”Årets bästa föreningssajt”till mff.se!

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 08:58 CET

I måndags höll tidningen Internetworld sin stora webbgala på Café Opera i Stockholm där Sveriges100 bästa webbsajter skulle koras. Och Malmö FFs klubbsajt, skapad av The Concept Factory isamarbete med teknikleverantören Stratiteq, fanns bland vinnarna.

På den totala listan hamnade mff.se på en hedrande 45:e plats, med jättar som Hennes & Mauritz,SEB och Svenska Spel efter sig. Dessutom belönades Malmö FF med specialpriset ”Bästa föreningssajt2010” med motiveringen:

"Nyheter, biljetter och supportrar. Genom att fokusera på det viktigaste, och presentera detattraktivt, har föreningen skapat en digital hemmaarena med toppstämning. Den här sajten är en avlagets viktigaste supportrar."

När The Concept Factory fick uppdraget att stå för design och innehållsstruktur för en ny klubbsajtför Malmö FF inleddes två års hårt arbete med att skapa en användarvänlig och innehållsrik digitalmötesplats för supportrar, biljettköpare, sponsorer, partners och andra med himmelsblått hjärta.Idag har sajten mer än 300 000 besök varje månad och enligt en nyligen genomförd undersökning har77% av hemmapubliken mff.se som främsta informationskälla för nyheter kring klubben.

”När började arbetet med mff.se var det uttalade målet att skapa Sveriges bästa sportsajt. Den härutmärkelsen är ett fint bevis på att vi valde rätt väg för att nå dit”, säger en stolt Joachim Lindgren,VD för The Concept Factory.