Jajja Media Group

​Pris ska lyfta franchisekedjornas marknadsföring

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 08:00 CET

Genom att dela ut priset Årets Marknadsföring på Frannygalan vill Jajja Media Group hjälpa franchisekedjorna att utveckla sin digitala marknadsföring.

Trots starka varumärken är ofta franchisekedjor dåliga på att utnyttja alla möjligheter inom digital marknadsföring. Men de allt fler digitala kanalerna erbjuder stora fördelar för dem som lyckas samordna och regionalt optimera sin marknadsföring.

För att inspirera till bättre marknadsföring delar Jajja Media Group ut priset Årets Marknadsföring på Frannygalan, franchisekedjornas Oscarsgala, på Grand Hôtel i Stockholm den 19 mars.

– En av utmaningarna för franchisekedjor är att ta tillvara på den nya teknikens möjligheter och utveckla försäljningen bland alla sina franchisetagare. Med priset Årets Marknadsföring sprider vi kunskapen om vad som är möjligt och hur man kan öka framgången i sin marknadsföring, säger Johan Martinsson, vd på organisationen Svensk Franchise.

Det finns stora möjligheter för franchisekedjor att förbättra lönsamheten i sin marknadsföring och öka försäljningen bland sina franchisetagare. Därför har Jajja i nära samarbete med Google tagit fram lösningar anpassade särskilt för franchisekedjor.

– Franchisekedjor är idag ett strategiskt prioriterat segment för Jajja. Vi har utvecklat produkter med specifik service för att möta de utmaningar som finns bland franchisekedjor. Inte minst handlar det om anpassad mätning och rapportering som gör att man kan samordna och maximera utfallet av nationella och regionala kampanjer, berättar Mattias Kellquist, vd Jajja Media Group.

Jajja Media Group är en sammanslagning av Jajja Communications och Eurovator. Som en av Nordens ledande digitalbyråer har Jajja idag fler än 1500 kunder och 100 anställda.

Presskontakt:

Mattias Kellquist,
CEO, Jajja Media Group

Johan Martinsson,
VD, Svensk Franchise
+ 46 (0)70 893 66 50

Jajja Media Group är en sammanslagning av sökbyrån Jajja Communications och digitalbyrån Eurovator. Tillsammans har de båda bolagen 1500 kunder, 90 anställda och en byråintäkt på 90 miljoner kronor. Bolaget blir därmed ett av Nordens ledande företag inom marknadskommunikation i digitala kanaler.