American Classics AB

Prisad hudvård för eko och allergiker premiär på FORMEX idag

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 08:25 CEST

Distributören American Clssics vd Beata Karlsson svarar på frågor:

Är AA bara för allergiker? Nej! Det kan användas av de allra flesta då den genomgått stringenta tester på bl a allergiska personer. Tillverkaren har en ’noll tolerans’ policy mot allergiska reaktioner.

Varför ska jag välja AA?  Produkterna tillverkas i en fabrik i Europa som möter de högst stringenta krav på kvalitet. AAs fabrik är farma-klassad vilket betyder att den möter kraven för tillverkning av även farmaceutiska produkter (dvs mediciner).

Ska man alltid sträva efter att köpa produkter med naturliga ingredienser? Nej då en del ingredienser, även med naturlig ursprung kan vara orsaka irritation hos en användare.

Vilka fördelar har produkterna? Produkterna i de olika sortimenten har olika egenskaper och därför rekommenderar vi att läsa förpackningen samt besöka Oceanics mycket intressanta och informativa hemsida. Det finns produkter för nästan alla!

Det finns fler varumärken på den svenska marknaden än någonsin förr. Varför en till? Ja, en viss avreglering av marknaden för några år sedan gjorde att många började sälja produkter—varav en del med sämre ingredienser,  verkan och säkerhet i tillverkningen. Välj alltid produkter med erfarna, seriösa tillverkare bakom och gärna med GMP (Good Manufacturing Practice) godkännanden för sina fabriker. Kanske viktigast är att de tillverkas med råvaror som är testade mot allergiska reaktioner samt innehar certifierade ekologisk ursprung.

American Classics är sedan 1991 agent och distributör av inredning och doftartiklar för hemmet samt hudvård.