Vinia Sweden AB

Prisbelönad Malbec - Jean Bousquet Malbec Reserva nu i beställningssortimentet!

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 14:07 CEST

Jean Bousquets produkter har funnits på den svenska marknaden sedan 2007 då Cameleon Malbec lanserades. Idag har producenten 5 produkter i det fasta sortimentet och även 3 produkter i beställningssortimentet.

Producenten har vunnit en rad priser för denna reserva och det är även producentens bäst säljande vin världen över.

Jean Bousquet Malbec Reserva 2010 lanseras i ett mellanprisläge mellan Cameleon Malbec och producentens Jean Bousquet Malbec Grand Reserva som fick 5 stjärnor i Juni numret av Decanter (18.84p)

Oz Clark skrev om Jean Bousquet Malbec Reserve 2010:

"There's nothing shy and retiring about this opulent, powerful Argentinian Malbec whose robust blackberry richness infused with dark chocolate and spicy oak make for an impressive red that might be overwhelming if it weren't for the damsony acidity derived from its the high altitude vineyards of Tupungato in Mendoza's Uco Valley." 89/100 The Wine Gang - April 2011 Chosen as one of Oz Clarkes TOP 250 wines in 2011

Jean Bousquets viner är gjorda på ekologiskt odlade druvor och kommer från Tupungato, Mendoza i Argentina.

Mer information om producenten finner ni här samt mer information om vinet här.

Är ni journalist och är intressead av ett recensionsexemplar så kontakta Hampus@vinia.se

Trevlig helg!

För Vinia är engagemang och passion viktiga ledord. Vinia har byggt upp ett väl utvecklat nätverk med producenter som delar Vinias värderingar och tillverkar ett urval av världens mest intressanta viner.

För mer information om oss besök vår hemsida www.vinia.se eller kontakta oss via info@vinia.se eller 08-732 59 95