Rutinera AB

Prisbelönat bemanningskoncept på Stockholmsmarknaden

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 11:38 CEST

Prisbelönat bemanningskoncept på Stockholmsmarknaden

Grundarna till bemannings-och rekryteringsföretaget Rutinera har nyligen mottagit utmärkelsen Årets Entreprenör 2012 vid företagsgalan Sundsvall Business Awards. Konceptet¸ som de båda entreprenörerna, Mona Kramer och Ingrid Wallner, skapat innebär att erbjuda företag och organisationer rutinerade konsulter och få en utbildad praktikant på köpet. Förutom i Sundsvall, så har företaget enheter idag i Upplands Väsby och Huddinge.

Motiveringen till vinsten löd: ”Vinnaren har lagt grunden för en spännande företagsresa genom skapandet av ett tydligt och nytänkande koncept, där både rutin och oprövad ungdom ges chansen.”

– Vi har märkt ett starkt intresse för konceptet här i vår region och ser den här utmärkelsen som en bekräftelse på att vi är på rätt väg, säger Johnny Gustafsson, ansvarig för verksamheten i Upplands Väsby.

– Jag tror att konceptet vann p.g.a. den unika affärsidén att kombinera erfarna konsulter i kombination med unga utbildade praktikanter.  Många företag ser det som en fördel för dem i den kompetensöverföring som de står inför, säger Ulf Fredriksson, ansvarig för verksamheten i Huddinge.

Rutinera startade för tre år sedan och har på kort tid byggt upp sin verksamhet och är nu med hjälp av kapital från SamInvest Mitt AB och Sparbanksstiftelsen Norrlands Riskkapitalstiftelse i färd med att bygga upp franchiseenheter på fler orter i landet.

Företagets konsultbank innehåller idag över 1000 personer med erfarenhet från arbete inom tjänstesektorn, vilka är tillgängliga för uppdrag enstaka dagar, veckor, månader och ibland också på årsbasis. I banken återfinns också unga välutbildade personer som vill h en praktikplats och en fot in på arbetsmarknaden.  I verksamheten ingår också att hjälpa företagen med traditionella rekryteringsuppdrag.

För mer info kontakta:

Johnny Gustafsson, Upplands Väsby, 072 536 38 82

Ulf Fredriksson, Huddinge, 070 636 52 86

Eller

Ingrid Wallner, 070 633 90 90, Mona Kramer, 070 575 33 46, Sundsvall.

Rutinera är ett bemannings- och rekryteringföretag med huvudkontor i Sundsvall. Idag har företaget franchiseenheter i Sundsvall, Uppsala och Stockholm och söker nu  franchisetagare på fler orter i landet.
Rutinera hyr ut och rekryterar rutinerade konsulter inom tjänstemannaområdet till företag och organisationer. Som ett mervärde erbjuds kunden få en praktikant på köpet.