Phosworks Digital Ideas

Prisbelönt webb för prisbelönt reklambyrå

Press release   •   Apr 18, 2013 10:53 CEST

Phosworks står bakom den avancerade koden i css/html/html5 och backend på den prisbelönta webbplatsen för Volvo FH. På uppdrag av Forsman & Bodenfors & B-reel arbetar Phosworks fram uppdateringar för nya marknader av webbplatsen. Lastbilen har nya smarta lösningar som Volvo bland annat valt att lansera på en nyskapande webbplats, framtagen av Forsman & Bodenfors i samarbete med B-reel och Phosworks. Webbplatsen har bland annat belönats för bästa design i en av webbranschens mest prestigefyllda tävlingar, FWA, och Forsman & Bodenfors valdes till världens bästa interaktiva reklambyrå med webbplatsen för Volvo FH under våren 2013.

Volvo FH är Volvo lastvagnars största frontbyggda lastbil, FH står för Front High, vilket betyder att den har platt front och förarutrymmet ovanpå motorn. Lastbilen finns i två varianter, FH och FH16. Den används mestadels till långa fjärrtransporter med tågvikter vanligen 40-60 ton.

Phosworks AB har under 18 års tid levererat uppdrag till läkemedelsindustrin, turism, tv/datorspel och flera andra branscher. Phosworks har sitt säte i Uppsala med 44 stycken heltidsanställda konsulter, och med kontor i Los Angeles och Stockholm. Phosworks skapar och underhåller avancerade webblösningar, producerar multimediala presentationer och filmproduktioner. Kunderna är bl.a. Electronic Arts, SVT, Tengbom Arkitekter, ATG, Destination Uppsala, Q-Med, GE Healthcare, KRAV, Svenska kyrkan, Uppsala Universitet, Budweiser, Trailerpark L.A. m fl. Phosworks har av tidningen Dagens Industri blivit utsedd till ”Gasell 2009” och ”Gasell 2010”. Phosworks har även blivit utsett till ”Superföretag” av Veckans Affärer. Phosworks har under de senaste åren vunnit priser som FWA, Svenska TV-priset Kristallen, Gold Camera i U.S. Film festival, Telly Awards. http://www.phosworks.com