Sweden Hotels

Priserna haglade över Sweden Hotels medlemmar!

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 17:39 CEST

Fyra Sweden Hotels och ett Gästklubbenhotell tilldelades priser under Sweden Hotels stora gala som gick av stapeln på Hanöhus Hotell & Konferens på Listerlandet i Blekinge. Priserna delades ut i fem olika kategorier: Årets Hotell, Årets Miljöhotell, Årets Marknadsföringskampanj, Årets Nykomling samt Årets Gästklubben-hotell. Samtidigt delades Sweden Hotels Hederspris ut.

Årets galatillställning hölls på en av Sweden Hotels anläggningar: Hanöhus Hotell & Konferens i Blekinge. Sweden Hotels Hederspris tilldelades Camilla Romell från Hotell Aqva i Mariestad för sina enastående insatser i att rekrytera nya medlemmar till kedjans stamgästprogram Gästklubben VVV.

Årets Hotell blev fyrstjärniga Hotel Continental i Halmstad, med motiveringen att "Hotellet är en god ambassadör för Sweden Hotels, dels genom att aktivt marknadsföra varumärket Sweden Hotels, dels genom att leverera en hög kvalitet i både produkt och service". Årets Gästklubbenhotell tilldelades fyrstjärniga The Mayfair Hotel i Malmö.

Årets Marknadsföringskampanj gick till trestjärniga Karaktärshotellet i Vimmerby; priset som Årets Miljöhotell fick fyrstjärniga Frimurarehotellet i Kalmar; och Årets Nykomling blev trestjärniga Hotell Aston i Karlskrona.

Förutom prisutdelningen hölls också ett medlemsmöte på temat reklam och PR. Medlemmarna i Sweden Hotels och Gästklubben träffas minst fyra gånger om året för att utbyta erfarenheter, få inspiration och nätverka.

För mer information, besök www.swedenhotels.se och kontakta:

­­­­­­___________________________________________________________

Sweden Hotels är en hotellkedja i stark tillväxt med tre- och fyrstjärniga hotell spridda över hela landet, samt ytterligare ett tiotal hotell som är medlemmar i stamgästprogrammet Gästklubben. Samtliga hotell är privatägda, och upplevelsen på plats skall ge det där lilla extra som bara ett personligt, privatägt hotell kan ge. Kedjans målsättning är att vara landets bästa och mest personliga hotellkedja. Sweden Hotels tillhandahåller förutom stamgästprogrammet Gästklubben bland annat inköpsavtal, ett välkänt varumärke, gemensam marknadsföring och flera bokningskanaler. Fenix Hospitality Sweden AB äger och förvaltar varumärkena Sweden Hotels och Gästklubben.