Posten AB

Prisförändring på in- och utbetalningskort till Postgirot hos Svensk Kassaservice

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2003 11:55 CEST

Från och med 1 januari 2004 höjer Svensk Kassaservice priset för in- och utbetalningskort till Postgirot. Priset på inbetalningskort till Postgirot höjs från 35 till 40 kronor. Priset på utbetalningskort från Postgirot höjs från 20 till 25 kronor.

Prisförändringarna genomförs mot bakgrund av det beslut som fattades av Postens styrelse i mars i år, om att Svensk Kassaservice ska nå nollresultat under 2005.

Den nya prissättningen gäller också de in- och utbetalningar som görs hos lantbrevbärare.

Vid frågor kontakta:
Postens Presstjänst, press@posten.se, tel 08-23 10 10.

Svensk Kassaservice ska vara det självklara valet för de kunder som vill ha personlig kassaservice. Svensk Kassaservice AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB, och erbjuder enklare finansiella tjänster. Hos oss kan kunderna betala räkningar, sätta in, ta ut och skicka pengar, göra utlandsbetalningar och lämna in dagskassor. Vi är ombud för Föreningssparbanken med samverkande sparbanker, GE Capital Bank, Länsförsäkringar Bank, Nordea och Postgirot. Svensk Kassaservice finns över hela landet, antingen i egna kontor, hos partners eller via Postens lantbrevbärare. Besök oss gärna på www.svenskkassaservice.se.