Beriksson

Prisvinnande smörrika småkakor från Frank’s Luxury Biscuits lanseras i Sverige

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2013 12:07 CEST

Dessa smörkakorna är så kallade ”shortbread” som fått sitt namn från en gammal innebörd av ordet crumbly (smulig). Denna smuliga konsistens får kakan av det höga innehållet smör. Men trots att de har en smulig konsistens så är de ganska kompakta och därför lämpliga som tilltugg på en picknick. Kakorna bakas under låg temperatur vilket bidrar till den ljusa färgen. Kakan innehåller traditionellt tre ingredienser: mjöl, smör och socker och detta är just ingredienserna i sorten ”All butter”. Kakorna bakas för hand och innehåller endast naturliga ingredienser. Recepten är mer än fyra generationer gamla och komponeras idag av paret Lesley och Frank Cornthwaite. Frank’s luxury biscuits bakas på ett familjeägt bageri i det anrika jordbruksområdet Herefordshire i England

De har vunnit flertalet priser i den brittiska tävlingen Taste Awards och samtliga kakor innehåller grundreceptet av den prisbelönade kakan ”All butter”. Kakorna finns i tre serier, 200 gramsserien med gulaktig förpackning och smaker som: all butter, citron/fläder, kanel, chokladbitar och ingefära. Dessa kostar cirka 49 kronor. I de vita 150 grams askarna finner du smaker som: toffee/vanilj, ingefära, hallon/vit choklad, äppel/kanel, chokladbitar och dessa kostar cirka 39 kr. Det finns även kakor i tvåpack för kaféer och hotell och kostar cirka 20 kronor.

Frank’s luxury biscuits lanseras genom ett te-koncept som även innehåller Beschle Matcha som vi släppte information om igår samt ytterligare produkter som släpps imorgon och på torsdag. Detta koncept lanserar vi hos NK i Göteborg 2-3 augusti. Vi kommer också presentera produkterna på Formexmässan 15-18:e augusti i monter C03:21. Välkomna att smaka!

Ladda ned bilder på: dropbox.com/sh/8hkzoln8tsll2ik/9jZ7TiB3tC läs mer på beriksson.net/vara-varumarken och klicka på Franks Luxury Biscuits Om du undrar något mejla till markus@beriksson.net Markus eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.