Pro+Fit Health AB

Pro+Fit Health lanserar Eurodiet i Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2014 21:35 CEST

Som pionjärer i Sverige kan Pro+Fit Health erbjuda en effektiv medicinsk metod för varaktig viktreduktion vid övervikt. Övervikt är en av vår tids största hälsoutmaningar med ökad risk för utveckling av diabetes, hjärt- och kärlsjukdomar mm. Målet med Eurodiet, förutom viktreduktion, är att etablera nya och hållbara matvanor.
- Det känns spännande att tillsammans med vår samarbetspartner Adocto kunna erbjuda denna målgrupp en effektiv metod säger Anne Arén, VD Pro+Fit Health. Maj Östberg Rundquist, kostrådgivare och måltidsekolog vid Pro+Fit Health är den första certifierade handledaren i Sverige.

Den som följer Eurodiet står under läkarkontroll och har regelbundna uppföljningar av en certifierad handledare. Undersökningar visar att bland dem som får stöd med uppföljning klarar 80 % att behålla sin nya vikt och livsstil efter fyra år, medan andelen som lyckas utan uppföljning är mindre än 10 %.

Ytterligare information lämnas av Maj Östberg Rundquist, tel 070 854 05 18, maj.ostberg@profithealth.se och av Martin Fredriksen, VD för Eurodiet Scandinavia AS, tel +47 95 72 22 28, martin.fredriksen@eurodiet.no

Pro+Fit Health AB  är en proaktiv hälsopartner som erbjuder modern företagshälsovård, framförallt inom Storstockholm. Våra kunder uppfattar oss som engagerade och flexibla.

Vår affärsidé är att som proaktiv, professionell och personlig hälsopartner bidra till våra kunders hälsa, framgång och hållbara lönsamhet, genom att erbjuda ett brett urval av hälsotjänster på organisations- och individnivå till företag och organisationer framförallt inom Storstockholm.