Aggressive Development AB

Pro Hockey börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 10:42 CET

Egmont Kärnan och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Pro Hockey till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Pro Hockey är den internationella Hockeyns magasin no 1. Pro Hockey bevakar ingående spelarna, lagen, matcherna, resultaten och all viktig information läsaren vill ha. I Pro Hockey får du också läsa ingående om superstjärnorna på och utanför isen och händelserna runtomkring en av världens tuffaste sporter i världens tuffaste liga – NHL.

"Vi är mycket glada att Pro Hockey vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/pro-hockey

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.