Processing AB

Processing levererar återigen vattenrening som underentreprenör till PEAB - Angered

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 11:45 CET

Efter tidigare utförda och pågående samarbeten med PEAB som exempel, Experium i Sälen, Swedbank Arena i Solna och Gothia Tripel Tower i Göteborg är det nu dags för nya badet i Angered utanför Göteborg. Beställare denna gång är Higabgruppen och leveransen av ingjutningsgods, in och utlopp ur bassänger är i full gång.

Montering av bassäng och vattenreningsutrustning, filter, rörgarnityr och teknisk utrustning börjar i mitten av december 2011. Genomgående för leveranserna av vattenreningen är att beställaren har valt teknik med lång livslängd. Teknik som är beprövad och som styrs belastningsberoende av antal badande i anläggningen påverkar miljö och energiåtgång så lite som möjligt. Detta är viktiga parametrar när man som investerare ser över ett längre drifts- och tidsperspektiv.

Invigning av den nya anläggningen är planerad till våren 2013.
Projektet går att följa på: http://angeredsbadochis.higabgruppen.se/

För frågor och mer information kontakta:
Anders Widing - Marknadschef - Processing AB
Telefon +46 300 83 70 00
Mail: anders.widing@processing.se
Web: www.processing.se

Processing är nordens ledande leverantör av all utrustning som krävs för den perfekta vattenbehandlingen och vattenupplevelsen. Processing består idag av tre affärsområden kopplade till bad & spa, Industri & VA samt privatmarknad för pooler och bastu. Inom bad och spa tillhandahåller vi unik kompetens inom allt från processvattenrening, spa, sauna, wellness och hydromassage till vattenrutschar, allt komplett med badvattenrening. Processing är även officiell partner och leverantör av världsledande bastutillverkaren KLAFS på den nordiska marknaden.