Proclient System AB

Proclient – Ny Pyramidpartner i Skåne

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 10:24 CEST

Proclient System AB, Sveriges största återförsäljare av affärssystemet Pyramid Business Studio från Unikum datasystem i Lund, startar upp verksamhet i Skåne.

Från 1:e november finns det en ny partner i Skåne som levererar affärssystemet Pyramid Business Studio, verksamhetsutveckling och konsulttjänster som är förknippade med detta. Det är Proclient som idag har kontor i Göteborg, Stockholm, Skövde och Karlstad som nu startar upp även i Skåne. Detta görs i ett första steg genom att man tar över Pyramidverksamheten från sin samarbetspartner Cygrids Group AB. Cygrids kommer framöver att fokusera sina resurser på sin kärnverksamhet som är IT-drift och konsultation inom IT-teknik.

”För oss på Cygrids är detta ett mycket bra sätt att säkerställa att våra kunder även framöver får den allra bästa hjälp och service som går att få rörande Pyramid Business Studio när vi nu väljer att fokusera vår verksamhet”, säger Yilmas Turkan VD på Cygrids. ”Proclient kommer att tillföra både resurser och kompetens på marknaden.”

”Vi på Proclient är mycket glada över att denna möjlighet öppnade sig. Södra Sverige är en spännande marknad och vi har under åren haft ett mycket gott samarbete med Cygrids. Vi välkomnar varmt både nuvarande och nya kunder, samt personal som arbetat med Pyramid i Cygrids regi”, säger Anders Ferm VD på Proclient.

För mer information kontakta:
Proclient System AB
www.proclient.se