Prodelox AB

Prodelox AB ökar omsättningen för fjärde året i rad!

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 09:55 CEST

Prodelox AB har den 30 juni avslutat verksamhetsåret 2011/2012. Bokslutet kommer att visa att omsättningen ökat med 31 % från ca 21 miljoner kr till ca 28 miljoner kr.

Prodelox genomför projekt inom produktutveckling åt företagets kunder. Prodelox har under året genomfört ca 100 projekt åt både stora och små kunder. Ett stort antal nya spännande produkter har därigenom skapats i företagets lokaler i Linköping.

Den ökade omsättningen återspeglar sig också i ett ökat antal anställda. Under första halvåret 2012 har ungefär 40 personer varit verksamma inom Prodelox.

Samtliga år sedan starten 2007 har Prodelox redovisat både ökad omsättning, ökat antal anställda och positivt resultat.

För ytterligare information, kontakta Johannes Walfridsson, VD
013-465 23 01, 073-808 7070, johannes.walfridsson@prodelox.se

Prodelox AB är ett utvecklingscentrum som erbjuder kvalificerade tjänster för innovativ utveckling av produkter. Prodelox finns i Linköping och kunderna är företag och innovatörer i Sverige och Norge. Prodelox tar ansvar för kompletta projekt och har samlad förmåga inom ett stort antal kompetensområden såsom industridesign, mekanikkonstruktion, tekniska beräkningar, prototyptillverkning, provning och projektledning. Prodelox AB startades 2007.

Prodelox AB, Westmansgatan 47, 582 16  Linköping
www.prodelox.se