Popkollo

Producentprogram kör igång för tredje året i rad!

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2017 10:24 CEST

Popkollos producentsatsning 'Vem kan bli producent' kör igång sitt populära program för tredje året i rad!

Sedan starten oktober 2015 har detta 7 månader långa program haft över 200 sökande till sitt program. Producentprogrammet vänder sig till den som är aktiv musikproducent och ingår i målgruppen tjejer och transpersoner.

Under programmets 7 månader bygger gruppen ett nätverk och plattform för att fortsätta producera musik. De får även tillsammans vidareutveckla sina kunskaper i musikproduktion i en välkomnande och normkritisk miljö som bygger på att lyfta fler förebilder och riva myter om att producentskap.

För den som är intresserad att söka till årets producentprogram i Stockholm så bjuder vi in till en informationsträff:
NÄR: Onsdag 6 september 2017
VAR: Oda Studios, Västmannagatan 8 (Stockholm)
TID: kl. 18:00-20:00
OSA

Programmet kommer under 2017-2018 erbjuda 18 nya platser mycket tack vare Vem kan bli producents fortsatta sponsorer; Riksmixningsverket/Benny Andersson, MXM Music AB/Max Martin, studieförbundet Evelyn och att de tre svenska majorbolagen Sony Music Sweden, Universal Music Sweden och Warner Music Sweden går in på ett delat sponsorskap.

Vem kan bli producent kommer även under år 2017-2018 spridas till Malmö och Göteborg där två nya verksamhetslokaler kommer upprättas samt versioner av producentprogrammet kommer att genomföras.

Följ vår verksamhet och läs mer på:
www.vemkanbliproducent.com

- - -

Popkollo är ett musikläger för tjejer och transpersoner. I Riksorganisationen Popkollo samlas 17 ideella föreningar över hela landet som arrangerar kollon och annan verksamhet i syfte att få fler unga tjejer och transpersoner att börja och fortsätta spela, skriva och producera musik. Målet med Popkollo är en jämställd musikbransch.