Fazer Sverige

Produktåterkallelse: Karl Fazer Lakrits-chokladkakan kan innehålla plast

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2014 11:00 CEST

Fazer Konfektyr återkallar Karl Fazer Lakrits-chokladkakor 200 gram med bäst före-datum är 10.4 2015 från marknaden. På förpackningen står det engelska namnet Karl Fazer Liquorice Dragé.

Produkten kan innehålla bitar från lakritsdragéråvarans plastförpackning. Det har förekommit enskilda fall av kundreklamationer och vi vill försäkra oss om våra produkters kvalitet och därför återkallas produkten.

Konsumenter som har den aktuella Karl Fazer Lakrits Dragé-kakan 200 gram med bäst före datum 10.4.2015 kan returnera den till Fazer Konsumentkontakt.

Förpackningar kan skickas till:

Fazer konsumentkontakt

Fazer Bageri och Konfektyr Sverige

Kartåsgatan 3 A

53140  Lidköping

Fazer beklagar det inträffade.

Fazer Konsumentkontakt svarar på frågor från konsumenter:

Kontaktformulär finns också på:

För ytterligare information:

Sofia Liljefors Edlund, kommunikationsdirektör, Fazer i Sverige

Tel +46 70 202 62 25, sofia.liljefors-edlund@fazer.com

Fazer

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer Konfektyr har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer på www.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser