Smultronbyn

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2009 10:41 CEST

PRESSMEDDELANDE, JULI 2009

Produkten för alla barnkalas

Smultronbarn har släppt sin nya produkt "Fiskedamm/Kalasset". De är ensamma på marknaden om att sälja produkten i detta självklara men ändå nytänkande format.

Maria Björklund, produktansvarig, berättar om hur idén uppstod: - Fiskedammen är ju den klassiska avslutningen på ett barnkalas. Den består ofta av ett tråkigt, enfärgat lakan, uppspänt i ett dörrhål med två nålar som river sönder karm eller tapet. Fiskar, det gör barnen med skurmoppskaftet eller sopborsten! Och hur många gånger har inte lakanet ramlat ner och avslöjat mamma eller pappa där bakom?!

Som en lösning på problemet har Smultronbarn tillverkad sitt kompletta Fiskedamm/Kalasset. Setet innehåller ett tygdraperi med havsdjursmönster, en justerbar draperistång och ett fiskespö av trä med snöre och klädnypa. Draperistången spänns upp i vanliga dörrhål, 70-120 cm breda, och lämnar inga märken kvar när den tas ned.

För att göra kalaset än mer lyckat medföljer också beskrivningar av 24 olika kalaslekar samlade i två lekhäften, uppdelade efter ålder. Hela setet levereras i en förvaringspåse av samma tyg som draperiet.

Märket Smultronbarn tillverkas av företaget Smultronbyn Handelsbolag vilka även driver webshopen Smultronbyn.se - Träleksaker & Barnkläder. Webshopen öppnade i juni 2009 och säljer trä- och tygleksaker samt barntextilier och kläder.

Kalas/Fiskedammssetet finns att beställa hem på webadress www.smultronbyn.se.

För mer information vänligen kontakta:

Annika Björneheim, Marknadsansvarig Smultronbyn HB, 0708-63 33 08, annika@smultronbyn.se

Maria Björklund, Produktansvarig Smultronbyn HB, 073- 528 66 48, maria@smultronbyn.se

Bilder finns att ladda ned under Pressinformation i vänstra spalten.

Smultronbyn Handelsbolag startades i februari 2009 och öppnade Smultronbyn.se 9 juni 2009. Handelsbolaget drivs av de två systrarna Maria Björklund och Annika Björneheim. Mer information om företaget kan läsas under länken "Om Smultronbyn" på webbshopen.

Webbadresser: smultronbyn.noxshop.se alternativt www.smultronbyn.se

Informationsadress: info@smultronbyn.se