PackshotCreator

Produktfotograferingen förnyas med PackshotCreator

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2010 13:53 CEST

PackshotCreator, det franska företaget som hämtade de innovativa lösningarna för produktkommunikation och 3D-fotografering til Norden har öppnat sitt första internationella kontor: i Stockholm.

PackshotCreator tillverkar lösningar för att effektivera produktfotograferingen inom företag. Genom att använda sig av den datorstyrda fotostudion PackshotCreator kan företagen snabbare ta produktbilder, utan någon som helst kontinuerlig kostnad. Detta ger en snabbare och kostnadseffektivare marknadskommunikation hos företag. Med PackshotCreator lösningarna kan man även automatiskt fotografera sina produkter i 360 grader eller 3D.

PackshotCreator andan fortsätter spridas med en god fart genom Skandinavien och budskapet är klart: Det finns ett konstant behov för företag att utveckla och öka utbudet av visuell kommunikation och PackshotCreator har en lösning. Genom att öka utbudet av visuellt material och implementera 360-foton och 3D-foton till marknadskommunikationen online; ökar produkternas synlighet och därmed försäljning. Det här är en fördel som företag inser med en ökande takt, speciellt i de Nordiska länderna som alltid varit föregångare inom områden som; IT, e-handel och Marknadsföring.

Kontoret i Stockholm består av Försäljare, en Account Manager ansvarig för att utveckla samarbeten, och den övergripande ansvariga Chief of Scandinavian Operations.

“Vårt engagemang på den Skandinaviska marknaden är permanent och stort, vi har klara mål och löften vi går in med.

Det huvudsakliga målet är att sprida budskapet om att PackshotCreator är företaget som kan Produktfotografering; vi är experter inom området och hittar alltid en lösning för företag som strävar efter att effektivera sin produktkommunikation. Det är också viktigt att folk inser vad produktfotografering handlar om, vi har ett väldigt nära samarbete med fotografer på marknaden, men folk måste inse att produktfotografering och 360 animering inte är något som enbart hör till en fotograf. Våra produkter är inte till för att ersätta fotografer, men en effektiv och självklar komplettering.

Vårt löfte till marknaden är: Kundfokus. Med kunder menar vi inte bara företag som köpt vår produkt, utan även de potentiella kunderna på marknaden som söker efter ett sätt att effektivera sin kommunikation, internt som externt. Det är kunderna vi litar på för att kunna utveckla företaget i rätt riktning och vi kommer alltid att ha ett väldigt nära samarbete med dem.”

Rick Johan Aller

Chief of Scandinavian Operations på företaget PackshotCreator

Möjligheterna inom produktkommunikation ökar hela tiden, kontakta PackshotCreator i Stockholm för att få veta mer.

PackshotCreators Hemsida

PackshotCreator Stockholm

Tel: 08 555 36 225

Ekbacksvägen 28

Sweden

PackshotCreator grundades år 2001 och har sitt huvudkontor i Paris. Företaget sysselsätter i dagens läge över 70 personer med uppgifter inom utvecklingen och försäljingen av lösningar för produktfotografering.