Hansen Marine

Produktnyhet

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 10:02 CET

MOBIL TANKRENGÖRING FÖR DIESELBRÄNSLE & MINERALOLJOR.

Lösing Filtertechnics (SEPAR Filter) nya rengöringsvagn för dieselbränsle presenterades på METS i Amsterdam under November. Produkten använder sig av ett tre-i-ett system som effektivt kan ta bort bakteriella beväxtningar och rengöra diesel såväl under som över mark, i bränsletankar, skyddspumpar och insprutningssystem osv. Den gör det genom att suga upp bränslet ur tanken, rengöra det och samtidigt skicka tillbaka det. Med andra ord fungerar det som ett litet rengöringsverk. Enheten är kompakt, väger inte mycket och är framförallt lätthanterad och kan utan problem manövreras av en enda person. Den har  underhållsalarm för igensatta filter och avstängnings funktioner som styrs av vattenmängden i bränslet. Med dessa funktioner så kan den fungera mångt och mycket utan konstant tillsyn. Vilket också lätt till det goda omdöme den fått av dess användare.

Prestanda bränsleflöde, 15-40L/per minut justerbart.

Spänning 12V eller 220V.

Användningsområde, dieselbränsle, mineraloljor.

Vikt 65 kg.

Sughöjd max 2m.

I sortimentet finns även stationära rengöringsanläggningar som kan tidinställas så de startar  vid lämplig tidpunkt.

SEPAR är vida känt för sina vattenseparerande filter för dieselbränsle som finns i ett flertal varianter från, 2L/min, 4L/min, 5L/min, 6L/min, 10L/min, 18L/min, 40L/min och 130L/min.

Hansen Racing AB

Division Hansen Marine