Scalae AB

Produktutvecklarna Scalae AB nominerade till Ernst & Young's ”Entrepreneur Of The Year”

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 12:39 CEST

Scalae AB är nominerade till Ernst & Young’s globala entreprenörstävling ’Entrepreneur Of The Year 2010”. De nominerade företagen bedöms enligt kriterierna: Entreprenörsanda, Innovation,  Ekonomisk utveckling, Strategisk inriktning, Inverkan på omvärlden samt Personlig integritet och inflytande.

”Fantastiskt kul att bli nominerade till denna tävling. Detta påvisar än en gång att vår målmedvetenhet, envishet och metodiska uppbyggnad av vår affärsverksamhet är ett mycket lyckat koncept,” säger grundaren och marknadschefen Peter Arndt.

De tävlande företagen nomineras av utomstående för varje nominerat företag, och tävlingen avgörs regionalt, nationellt och till sist internationellt. Bland tidigare vinnare i Sverige finns Axis Communication, New Wave Group och Elekta.

För mer info:
Anders Cederberg, grundare & VD, anders.cederberg@scalae.se 0703-116864
Peter Arndt, grundare & Marknadschef, peter.arndt@scalae.se 0708-627020

Om Scalae AB
Scalae AB grundades 2005 av ägarna Peter Arndt och Anders Cederberg, som båda har lång och gedigen erfarenhet av produktutveckling inom flera branscher. De ville utveckla produktutvecklingsbranschen och Scalae AB bildades med mottot ”Reach High Goals”, vilket perfekt symboliseras av att ”scalae” betyder stege/trappa på Latin. Scalae verkar inom hela produktutvecklingsprocessen, via ett egenutvecklat tjänsteutbud ”Marknadsinriktad Teknikutveckling™”, som innefattar OP™ - Optimerad produktutveckling™, IID™ - Integrerad Industridesign™, KE™ - Kommersiell Effektivisering™, AM™ - Avancerad Montering™ och SP™ - Säkrad Prestanda™.

Scalae AB är certifierade enligt ISO 13485 samt ISO 9001. Scalae AB är också utnämnt till gasellföretag 2008 och 2009, samt till årets företag i Lunds kommun 2008. Idag har Scalae AB 42 medarbetare med kontor i Dalby utanför Lund, Ängelholm och Köpenhamn. Läs mer på www.scalae.se