Scalae AB

Produktutvecklarna Scalae AB – optimerar och totalrenoverar

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2010 13:39 CET

Scalae utanför lund har under senhösten vintern 2009 totalrenoverat sina lokaler och omstrukturerat produktionsflödet på så väl konstruktions- som produktionssidan och startar år 2010 i totalrenoverade lokaler.

För att efterleva kunders förväntningar och efter en kontinuerligt stark tillväxt inom framför allt Medicinteknisk utveckling och produktion på Medical Devices sidan ansåg lednigen det nödvändigt med en omstrukturering och totalrenovering. Scalae står nu väl redo i sina 700 kvm stora lokaler att möte den allt starkare efterfrågan på en ISO 13485 certifierad utvecklings- och produktionspartner i södra Sverige samt Danmark.

Scalae utför kompletta produktutvecklingsuppdrag där vi på ett naturligt sätt sammankopplar marknadsvärden med teknisk prestanda för att säkerställa en bra och kvalitativ slutprodukt, med en stark inriktning mot den Medicintekniska industrin. Av omsättningen på ca 30 miljoner är 51 % inriktad mot Medicintekniska projekt.

För mer information kontakta:
Peter Arndt, Grundare och Marknadschef
peter.arndt@scalae.se

Om Scalae AB
Scalae AB grundades 2005 av ägarna Peter Arndt och Anders Cederberg, som båda har lång och gedigen erfarenhet från teknikbranschen. Deras erfarenheter och viljan att utveckla branschen ledde till att Scalae AB bildades med ledorden ”Reach High Goals”, vilket är mer än passande då scalae betyder stege på Latin. Inom detta motto har flertalet utvecklingsprocesser renodlats och varumärkesregistrerats, bl a Marknadsinriktad TeknikutvecklingTM (MT) och Integrerad IndustriDesignTM (IID). Scalae AB är certifierade enligt ISO 13485 samt ISO 9001. Idag har Scalae AB 35 medarbetare, med kontor i Dalby utanför Lund, Ängelholm och Köpenhamn. Läs mer på www.scalae.se