Bonnevier Healthcare AB

Profilkondomer - nu även för privatpersoner

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 10:52 CEST

Profilkondomer startade 2007 som en spin off-tjänst kopplad till Kondomkungen. Sedan dess har många företag använt tjänsten för att marknadsföra sin idé eller produkt. Från och med augusti i år kan även privatpersoner använda denna tjänst för att skapa ett roligt komplement till sin fest eller svensexa och samtidigt kanske förhindra en könssjukdom eller oönskad graviditet.

För att använda tjänsten krävs inga förkunskaper. Man gör sin design enkelt genom det online designverktyg som finns där användaren drar och släpper de grafiska objekten som ska användas. Det går även bra att ladda upp egna objekt (bilder).

"Tidigare kunde vi inte erbjuda tjänsten för privatpersoner pga de helt enkelt inte har behov av tusen eller tiotusen kondomer. Det kan vi dock nu genom ett unikt samarbete med ett svenskt tryckeri. Tillsammans med dem har vi arbetat fram en modell där vi samlar ihop många små beställningar och sedan gör dem till en stor. Oberoende av hur många designs det gäller. Minsta beställning är dock 50 stycken. På så sätt kan vi ändå ha de bästa priserna även för så små volymer som 50 stycken och samtidigt tillverka produkten i Sverige under rättvisa förhållanden." - Zacharias Bonnevier, VD