MPC AB

Profilstarkt startfält till MPC Stjärngolf

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2016 22:31 CEST

Det är dags för företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf deltävling nummer tre med spel på Fågelbro Golf & Country Club. Till varje team tillsätts en känd profil och det är ett starkt startfält med bland annat Peter Forsberg, Steffo Törnquist, Kristin Kaspersen, Stefano Catenacci, Magnus Wislander, Hans Fahlén, Karin Frick.

Premiären av MPC Stjärngolf Touren skedde på Barsebäck GCC den 2 juni och sen åkte touren vidare till Örnsköldsvik med spel på Peter Forsbergs banan Veckefjärden GC 16 juni. Nu är det dags för deltävling nummer tre vilket sker torsdagen den 29 juni på högklassiga Fågelbro Golf & Country Club.

- Vi ser fram emot att återigen gästa Fågelbro G&CC som gjort en storsatsning och roligt att vara en del av detta, säger Marcus Palmquist, CEO Partner MPC AB.

Profilstarkt startfält
MPC Stjärngolf är en företags- och kändisgolf där man som företag ska få en unik möjlighet att kombinera nytta med nöje i form av högklassig golf och knyta nätverk. Till varje team tillsätts en känd profil eller golfproffs vilket ger en stjärnglans till evenemanget. Det är viktigt att det är en bredd när det gäller profilernas startfält i form av ålder och bransch som artister, idrotts- och nöjesprofiler. Det är även viktigt att profilera ska brinna för golfen och att även de ska kunna vara med och knyta nätverk.

- Vi är mycket tacksamma för det sätt profilerna ställer upp och extra roligt när vi får den bredd vi nu får som passar väl in i evenemanget och ger den optimala inramningen. Vi har arrangerat evenemanget i 13 år och har profiler som varit med alla år vilket är ett gott betyg, säger Marcus Palmqvist

Några av de profiler vi kommer att få se svinga klubborna är Peter ”Foppa” Forsberg, Steffo Törnquist, Kristin Kaspersen, Magnus Wislander, Ernst Billgren, Rasmus ”Ras” Lindvall, Stefano Catenacci, Mackan Edlund, Magnus Murén, Jonas Karlsson, Karin Frick, Viktor Åkerblom, Hans Fahlén, Johan Ejeborg, Jonas Berg, Leif Ahrle, Challe Berglund, Erik Segerstedt, Christian Berglund, Christer Ulfbåge, Henrik Norlén, Mikael Andersson, Richard Herrey m.fl.

MPC Stjärngolf deltävling nummer tre spelas på Fågelbro Golf & Country Club onsdagen den 29 juni med start kl. 11.00.

För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail: marcus.palmquist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf.se