MPC AB

Profilstarkt startfält till MPC Stjärngolf

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2017 10:33 CEST

STARKA PROFILER TILL MPC STJÄRNGOLF I STOCKHOLM

30 juni hade företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf premiär på sin Sverige-tour där Visby var spelort. Touren går nu vidare till Stockholm som bjuder på ett profilstarkt startfält med bland annat Magnus Wislander, Karin Frick, Ernst Billgren, Hans Fahlén, Henrik Norlén Erik Segerstedt, Stefano Catenacci, Mackan Edlund med flera.

Sverige-tour med Europafinal
Företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf har arrangerats i fjorton år där Stockholm var premiär ort. Genom åren har evenemanget ständigt utvecklas och är nu mera en Sverige-tour med fyra spelorter. Vinnarna från varje ort går vidare till en Europafinal i Marbella som ingår i Marbella Business Weekend där även MPC Stjärntennis ingår. Vinnarna där går vidare till slutfinal i USA med Miami som spelort.

• -Vi jobbar hela tiden med att utveckla konceptet där vi kombinera starka företagare med kända profiler och golfproffs. Målet är att ge en högklassig golftävling som kombineras med nätverkande på ett unikt sätt, säger Marcus Palmquist, CEO Partner MPC AB.

Starka profiler
Till varje företagsteam tillsätts en känd profil från idrott-, nöjes- eller näringslivet. Detta gör att evenemanget får den stjärnstatus namnet utlovar.

- Vi är mycket tacksamma och imponerad över hur väl profilerna ställer upp på vårt evenemang. Det är profiler med starkt intresse för golf och det stämmer väl in i vårt mål med evenemanget där seriös golftävling ska kombineras med nytta och nöje på ett unikt sätt, säger Marcus

Onsdagen den 28 juni är det dags för deltävling nummer två där Stockholm är spelort och högklassiga Fågelbro Golf & Country Club tävlingsbana. Några exempel på profiler som vi kommer få delta är Magnus Wislander, Karin Frick, Ernst Billgren, Hans Fahlén, Henrik Norlén Erik Segerstedt, Stefano Catenacci, Mackan Edlund, Andreas Johansson, Anton Körberg, Kasse Möllberg, Rasmus ”Raz” Lindvall, Johan Ejeborg, Leif hrle, Björn Becksmo med flera.

Evenemanget avslutas med bankett och After Party hos Café Opera.

För ytterligare information om MPC Stjärngolf se evenemangshemsidan www.stjarngolf.se