MPC AB

Profilstarkt startfält till MPC Stjärngolf

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2013 23:58 CEST

Det är dags för företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf deltävling nummer tre med spel på Sveriges bästa golfanläggning Bro Hof Slott GC. Till varje team tillsätts en känd profil och det är ett starkt startfält med bland annat Kristin Kaspersen, Stefano Catenacci, Erik Segerstedt, Linus Wahlgren, Hans Fahlén, Anders Gärderud, Anna Brolin, Anette Norberg.

Premiären av MPC Stjärngolf Touren skedde på Barsebäck GCC den 13 juni och sen åkte touren vidare till Örnsköldsvik med spel på Peter Forsbergs banan Veckefjärden GC 18 juni. Nu är det dags för deltävling nummer tre vilket sker torsdagen den 27 juni på Sveriges bästa och exklusivaste golfbana Bro Hof Slott GC.

- Vi ser fram emot att återigen gästa Bro Hof Slott GC vilket alltid är lite extra med den unika inramning och högklassiga banor de har. Att de dessutom har hand om Sveriges största golftävling Scandinavia Masters gör givetvis inte det sämre där de har en mycket stark organisation för tävlingar, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

Profilstarkt startfält
MPC Stjärngolf är en företags- och kändisgolf där man som företag ska få en unik möjlighet att kombinera nytta med nöje i form av högklassig golf och knyta nätverk. Till varje team tillsätts en känd profil eller golfproffs vilket ger en stjärnglans till evenemanget. Det är viktigt att det är en bredd när det gäller profilernas startfält i form av ålder och bransch som artister, idrotts- och nöjesprofiler. Det är även viktigt att profilera ska brinna för golfen och att även de ska kunna vara med och knyta nätverk.

- Vi är minst sagt tacksamma för det sätt profilerna ställer upp och extra roligt när vi får den bredd vi nu får vilket gör att de passar väl in i evenemanget och dess deltagare som ger optimala inramningen. Vi har arrangerat evenemanget i tio år och har profiler som varit med alla år vilket är ett gott betyg, säger Marcus Palmqvist

Några av de profiler vi kommer att få se svinga klubborna är Anders Gärderud, Hans Brontén, Anette Norberg, Anna Brolin, Christer Ulfbåge, Kristin Kaspersen, Olle Sari, Rasmus ”Ras” Lindvall, Stefano Catenacci, Karl Martindahl, Mackan Edlund, Viktor Åkerblom, Hans Fahlén, Björn Becksmo, Johan Ejeborg, Jonas Berg, Leif Ahrle, Linus Wahlgren, John Becker, Henric Von Zweigbergk, Erik Segerstedt m.fl.

MPC Stjärngolf deltävling nummer tre spelas på Bro Hof Slott GC torsdagen den 27 juni med start kl. 09.00. För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf .se

Förutom MPC Stjärngolf arbetar MPC AB även med evenemangstjänster åt företag där man arrangeras deras kick-off:s, konferenser och kundmöten. MPC:s insatser kännetecknas av hög klass och utförs med ett stort personligt engagemang samt hög servicenivå.

Mer information se www.mpcab.se