MPC AB

PROFILSTARKT STARTFÄLT VID TOURFINALEN

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2015 18:27 CEST

Profilstarkt startfält vid MPC Stjärngolfens tourfinal i Göteborg. Vi kommer bland annat få se artisterna Erik Segerstedt, Andreas Johnson, skådespelarna Linus Wahlgren, Henrik Norlén och idrottsprofiler som Magnus Wislander, Pontus Kåmark och Thomas Wernersson samt stjärnkocken Stefano Catenacci.

Torsdagen den 20 augusti är det dags för företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolfens tourfinal som än en gång arrangeras i Göteborg med högklassiga Hills Golf & Sports Club som är tävlingsbana. Det blir sjätte året i rad som evenemanget arrangeras i Göteborg. Touren består av fyra spelorter i Sverige i form av Malmö, Örnsköldsvik, Stockholm och Göteborg samt Europatävling i Marbella. Vinnare från varje ort går vidare till internationella finalen som avgörs för femte året i rad i Miami.

Profil i varje team

Till varje företagsteam tillsätts en känd profil från artist-, idrotts- och nöjesvärlden eller ett golfproffs. Profilerna är en kombination av lokalt starka med rikskända profiler, allt för att ge den optimala inramningen per region. Det är vissa profiler som är med på hela touren och vissa bara med vid enskilda regioner.

• -Ja, vi vill få en bra kombination med att flyga in profiler och att det ska vara lokalt starka profiler. Detta gäller även företagen som är med där vissa ankommer från andra regioner och vissa är regionalt starka företag. Genom denna kombination får vi ett unikt och optimalt nätverkande för en stark målgrupp, säger Marcus Palmqvist

Touren består av drygt 700 deltagare och TV4 bevakar hela touren och kommer att ge tre halvtimmes sändningar i Kanlal12 under hösten och vintern.

Några av de profiler vi kommer få se spela är:

Erik Segerstedt, Andreas Johnson, Linus Wahlgren, Henrik Norlén, Magnus Wislander, Pontus Kåmark, Tomas Wernersson, Stefano Catenacci, Mackan Edlund, Johan Ejeborg, Mathias Svensson, Stefan Rehn, Paul Tilly, Hans Mosesson, Magnus Ölme Johansson, Dick Last med flera

MPC Stjärngolf Göteborg spelas på Hills Golf & Sports Club torsdagen den 20 augusti med start kl. 11.00. För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.seeller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf

.se