MPC AB

Profilstarkt till MPC Stjärngolf i Göteborg

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 15:41 CEST

MPC Stjärngolf tour 2012 har kommit halvvägs när det nu är dags för Göteborg och precis som vid tidigare orter är det starka profiler som kommer till start. Startfältet består av NHL proffs, skådespelare, artister, legender från handboll, fotboll m.m. I startfältet finner vi även golfproffs.

Företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf har arrangerats i nio år i Stockholm och är numera en tour med en spelort per stor region. I norr är det Örnsköldsvik som är spelort i samarbete med stadens stora profil Peter ”Foppa” Forsberg och spel på hans bana Veckefjärdens GC, östra är det Stockholm med spel på Sveriges exklusivaste golfanläggning Bro Hof Slott GC, östra är det Göteborg med spel på högklassiga Hills GC och södra är spelort Malmö med spel på klassiska Barsebäck GCC. Vinnande team från varje ort gör sedan upp i den internationella finalen i Miami South Beach.

Starka profiler
Evenemanget är en teamtävling där företag har team och det tillsätts en kändprofil till varje team. Profilerna kombineras med lokala- och rikskända profiler från sport och nöjesvärlden. Startfältet består av NHL proffs, skådespelare, artister och legender inom hockey, fotboll samt handboll. Flertal profiler flygs in till Göteborg för att dela och ankommer direkt till golfbanan Hills GC där tävlingen genomförs. Några av de profiler vi komme att få se i Göteborg är Handbollslegenden Magnus Wislander, Fotbollslegenden Kennet Andersson, NHL proffsen Alexander Steen & Viktor Strålberg, Schlagerkungen Richard Herrey golfproffsen Carin Koch & Linda Wessberg m.fl.

-        Vi är stolta att gensvaret från profilerna är så stort och att de årligen återkommer vilket är ett bra bevis på att evenemanget håller hög klass. Mycket roligt också att vi har ett flertal golfproffs som deltar vilket ger ett bra betyg på att eventet är den högklassiga golftävling vi jobbar för, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB

Torsdagen den 23 augusti kl. 12.00 börjar tävlingen i form av en kanonstart och målgång sker vid 18-tiden. Evenemanget avslutas med prisutdelning och middag hos restaurang Fiskekrogen.

För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 32 eller besök: www.stjarngolf.se