Eurocitydata AB

ProgeCAD 2013 professional - den nya versionen av det självklara CAD-alternativet

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2013 13:50 CEST

Nya ProgeCAD är full av nya funktioner och fördelar. Den har förbättrad prestanda och ökad stabilitet och fart, men priset är fortfarande en bråkdel av priset på andra CAD-system.

Nu har vi börjat sälja den nya versionen av ProgeCAD. Bland de många nyheterna kan konstateras att programmet är uppemot 20 gånger snabbare än tidigare versioner, det har samma filformat som AutoCAD 2013 och det är kompatibelt med Windows 8. Alla som köpt ProgeCAD av Eurocitydata efter 15 augusti 2012 får en kostnadsfri uppgradering till denna versionen.

När vi lyssnar på våra kunder är det vissa funktioner och egenskaper de värderar extra högt. Bland det som är viktigast är kompatibiliteten med andra CAD-program, främst med AutoCAD och AutoCAD LT, det är möjligheten att köra programmet i nätverk, det är att programmet finns på svenska vilket gör det lätt att lära och snabbt att använda, och så är givetvis det låga priset viktigt för alla. ProgeCAD 2013 kan fås i valfritt antal licenser för ett kontor för endast 75 000 kr (priset motsvarar två AutoCAD).

ProgeCAD blir enda alternatiet för många användare eftersom det inte bara är kompatibelt med Windows 8, det går dessutom bra att köra på Windows XP och andra äldre operativsystem.

Många kunder jobbar med skannade ritningar som ritningsunderlag, eller med flygfoton, PDF-ritningar eller ritningar från andra CAD-program. ProgeCAD hanterar många CAD-format och bildformat och har dessutom funktionalitet för att manuellt eller automatiskt vektorisera rasterbilder och skannade ritningar.

För mer information kontakta Eurocitydata på telefon 0733-88 86 84, e-post info@eurocitydata.com eller besök www.eurocitydata.com