Prognosia AB

Prognosia genomför byte i portföljer för PPM

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 11:40 CET

Prognosia har profilerat sig som en framgångsrik förvaltare för PPM, premiepensionen.

Till följd av förändringar på världsmarknaden genomför företaget nu ett fondbyte för Prognosia Global, Prognosia Offensiv, Prognosia Ansvar och Prognosia Trygg. Bytet berör 38 000 kunder.

De kunder som låtit Prognosia förvalta sitt konto på PPM har sett en mycket positiv avkastning för sina fonder. Den som följt Prognosia Global och hade 75 000 kronor på sitt PPM-konto vid start 2005 har sett detta kapital öka med hela 115 500 kr (+ 154 %) till sista januari i år, medan en person som haft en utveckling som genomsnittet av alla fonder inom PPM haft en ökning på 8 250 kr (+ 11 %) under samma period.

Prognosia är ett oberoende pensionsbolag inriktat på förvaltning av PPM, premiepension. Dessutom erbjuder Prognosia ett marknadsledande efterlevandeskydd. I dagsläget har Prognosia över 40 000 kunder och en omsättning på c:a 25 miljoner.  Prognosia är ett helt fristående företag utan kopplingar till banker, fondbolag eller andra finansiella institutioner. Det innebär att vi kan agera totalt oberoende, vilket är en viktig förklaring till att vi sedan start levererat mycket goda resultat till våra kunder.