Sportseminarier

Programmet för Ishockey & Pengar 2017

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2017 15:28 CEST

08:30 – 09:00 Registrering och frukost.

09:15 – 09:05 Ishockey & Pengar – Inledning av dagens moderator.
Magnus Roos, Sport Business Nordic.

09:05 – 09:45 Hur påverkas branschen av digitaliseringen?
En överblick av sportindustrin, framgångsfaktorerna och trenderna inom sponsring, kringaktiviteter och media. Hur påverkas ishockeyn och branschen av digitaliseringen och för vilka fortsätter intäkterna att växa?
Magnus Malmros, Notvarp Sport Value Creation.

09:45 – 10:20 SHL – Lägesrapport med perspektiv på framtiden.
Sammanfattning och kommentar från SHL´s ledning. Vilka utmaningar och möjligheter finns på agendan under årets säsong? Nya långsiktiga och strategiska avtal med både media och sponsorer, vilka utmaningar och möjligheter kommer dessa att ge SHL på längre sikt? Hur mår klubbarna och hur står sig SHL i en internationell jämförelse med USA, Ryssland och resten av Europa?
Jörgen Lindgren, VD, SHL.

10:20 – 10:50 Kaffe och affärsmingel.

10:50 – 11:30 Partnerskap – Svensk Ishockey ur en större sponsors perspektiv.
Ishockeyns större partners ger sin syn på varför och vad man gör med sitt engagemang i ishockeyn. Varför väljer man att sponsra ishockey och vilka är framgångsfaktorerna? Hjärtat och/eller konkret affärsnytta, hur ser fördelningen ut? Vad krävs för ett lyckat samarbete och vad är annorlunda idag jämfört med tidigare säsonger?
Inbjudna är: Pontus Gille, ATG, Nicklas Larsson, NeH, Peter Austler, Beijer Byggmaterial, Mikael Sandberg, Skoda Sverige, Stefan Garvander, Spendrups, Robin Olenius, Betsson Group.

11:30 – 12:10 HockeyAllsvenskan & Hockeyettan.
Presentation av HockeyAllsvenskan och Hockeyettan. Vilken idé och vision har man? Och vilka utmaningar och möjligheter finns i dagsläget och i framtiden?
Inbjudna är: Stephan Guiance, HockeyAllsvenskan och Ronnie Gysling, Hockeyettan.

12:10 – 13:45 Lunch & affärsmingel.

13:45 – 14:30 Matchintäkter – Hur bygger vi succé?
Ett urval av Sveriges hockeyklubbar i panel om verksamheten, resultaten och framgångsfaktorerna. Klubbarnas egna perspektiv på den kommande säsongen och aktuella framgångsfaktorer ur respektive verksamhet och mål. Hur fyller man sin arena varje vecka, hur aktiverar man framgångsrikt sina partners, vad finns på önskelistan och hur bygger klubbarna sin framtida tillväxt?
Inbjudna är: K-G Stoppel, Djurgården Hockey, Andreas Klingberg, Almtuna IS m.fl.

14:30 – 15:00 Kaffe & affärsmingel.

15:00 – 15:45 Innovation – Nya kommunikationsvägar, produkter och intäkter för ishockeyn.
Digitaliseringen sveper över branschen och en stark ström av nya kommersiella plattformar blir tillgängliga för ishockeyn, spelarna och fansen på marknaden. Vilka är de populäraste tjänsterna och produkterna, vilka är egenskaperna och potentialen, vad kan de betyda för branschens olika intressenter?
Inbjudna är: Karl Sjöblom, Iplay Sport, Per Mårs, Flow Motion Technology, Johan Lundqvist, Solidtango/Solidsport, John Falck, Sportnet.

15:45 – 16:00 Prisutdelning – Årets agentbyrå, Årets klubb, Årets leverantör, Årets mediabolag och Årets sponsor.

16:00 – 19:00 After speech och mingel.

*Programmet kan komma att ändras.

Läs mer om seminariet och anmäl dig här.

Sedan 2002 har Sportseminarier framgångsrikt anordnat seminarier för viktiga beslutsfattare inom sportindustrin. Några seminarier som anordnats under åren är Fotboll & Pengar, Golf & Pengar, Ishockey & Pengar, Skidor & Pengar, Tennis & Pengar och Sport & Pengar.

www.sportseminarier.se