Stockholm Fringe Festival - Stoffholm

Programsläpp: Stjärnstoff och politik - fringefestivalen fyller fem!

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2014 11:10 CEST

Festivalen inleds med en rykande het öppningsfest med Alexandra Pascalidou, konstgruppen FUL, utdrag ur den antinationalistiska kabarén Europa Europa samt smakprov ur årets festivalprogram
Under tre fullspäckade dygn lyser festivalens vilda scenkonstmix upp Stockholms kulturhjärta med talanger från när och fjärran. Missa inte extraordinära amerikanska hiphop- och performanceartisten Mykki Blanco eller Stockholmspremiären av Sigurd Der Kreuzritter med den omtalade Berlin/Malmö-baserade teatergrupppen Institutet

I år dundrar Stoff in mitt under årets Kulturfestival, och likt ett småsyskon med uppkäftig charm ämnar Stoff att utmana, ifrågasätta och vända upp och ner på ramar och konventioner.

Välkomna till Stoffholm!

3 höjdpunkter

Repertoar Theatre av The Elephant & Mouse Company (IL)  kommer direkt från Camden Fringe (2014) med en galen och prisbelönad fringekomedi som tog hela Edinburgh Fringe Festival med storm 2013.

Dance Like A butterfly Dream Boy av Joshua Rutter (NZ) Nya Zeelands främsta performanceartist reser välden över där han arbetar med lokala män och hittar vägen till hjärtat av sin homo-sociala neuros.

(Un) conscious Deformation av Nina Falk (SE). Genom att sy i sitt eget skinn ställer hon frågan: Hur långt är vi beredda att gå för att skapa oss själva?

Vad: Stockholm Fringe Festival – Skandinaviens enda fringefestival

Datum: 14 – 17 augusti

Invigning: 14 augusti kl 18.00

Stoff 2014 Fringe Awards Fest: 17 augusti kl 17.00

Kontakt: Adam Potrykus, adam@stockholmfringe.com Tel: + 44 7549 932 583

Hemsida: www.stockholmfringe.com

Stockholm Fringe Festival – festivalen i både framkant och utkant!

I år fyller skandinaviens enda fringefestival 5 år! Missa inte kulturfestivalens otama lillasyter, på Kulturhuset Stadsteatern 14 - 17 augusti 2014.
Välkomna till Stoffholm!