Projectplace

Projectplace styrelse förstärks med nya ägarna

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2009 15:40 CEST

Projectplace Internationals nya ägare tar plats i styrelsen och representeras av Anders Ösund, Investor Growth Capital, Anders Grånäs, Via Venture Partners och Fredrik Cronqvist, InnovationsKapital.

I juni förvärvades Projectplace International av tre riskkapitalbolag som äger 30 % var i bolaget. Nu välkomnar styrelsen de nya ägarna och ser fram emot en händelserik höst med konkreta expansionsplaner.

- Vi är glada för att årets arbete resulterat i en sådan bra ägarkonstellation och att alla, även gamla ägare, är nöjda, säger styrelseordförande Henrik Baltscheffsky. De tre nya styrelsemedlemmarna kan tillföra kunskap och erfarenhet av att växa internationellt och det är huvudfokus för både styrelse och ledning i höst.

Henrik Baltscheffsky kvarstår som styrelseordförande och övriga styrelsemedlemmar är fortsatt Liia Nõu, Marie-Louise Källström och Jacqueline Winberg.

Kontaktpersoner:

Henrik Baltscheffsky, email: henrik@broadadvisors.se, Tel: +46 708 67 09 87

Presskontakt Projectplace International:
Anna Ålenius Mathson, Pressansvarig
tel: +46708 93 02 46, email: anna.alenius.mathson@projectplace.com

Projectplace International AB har sedan 1998 utvecklat och levererat ett webbaserat projekt-verktyg som effektiviserar och förenklar samarbete i projekt. Projectplace är marknadsledande i Europa med sju språkversioner och över 450000 registrerade användare. Företaget har drygt 100 anställda med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i Amsterdam, Frankfurt, Köpenhamn och Oslo. Läs mer på www.projectplace.se