Stockholm Games AB

Projektplatsen i samarbete med Stockholm Games

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2008 10:54 CEST

"Stockholm Games känns som en helt rätt samarbetspartner för oss. Vi vet att våra tjänster passar denna typ av projekt mycket bra och vi vill naturligtvis då kunna använda ett sådant här stort arrangemang som referens. Vi är stolta och glada över att på nära håll kunna följa utvecklingen av detta fantastiska projekt", säger Madeleine Tucker, Alliance & Customer Marketing Manager - Sweden.

Gunnar Svensson, VD för Stockholm Games AB, kommenterar: "Projectplace International AB är det enda företag i världen som kunde leverera den tjänst och de verktyg som vi behöver. Vårt projekt kräver en kraftfull och säker lösning som kan användas samtidigt av flera hundra människor oavsett var de befinner sig och med svenskt språk. Allt detta har Projektplatsen och för oss kommer detta verktyg att betyda mycket för vår utveckling och vi är naturligtvis mycket glada över att vi ingått ett samarbete med dem."

Stockholm Games arrangerar årligen evenemangen Stockholm Summer Games och Stockholm Winter Games. Evenemangen, med idrotten som gemensam nämnare, erbjuder ungdomar från hela världen en mötesplats där olika idrotter tävlar på samma plats under samma period. Avsikten är att skapa möten. Evenemangen präglas av mängder av aktiviteter, alla med glädje och gemenskap som ledord. År 2012, 100 år efter OS i Stockholm ska Stockholm Games omfatta 15 idrotter med totalt 10000 deltagare från minst 15 länder.

Projectplace International AB utvecklar och levererar Europas ledande webbaserade projektverktyg i sex språkversioner. Projektverktyget förenklar och effektiviserar det dagliga projektarbetet för tusentals användare i över 20 000 projekt världen över. Bland kunderna finns ledande företag från de flesta branscher inom både privat och offentlig sektor, med ett brett spektrum av projektledare och projektdeltagare inom projektintensiva organisationer.

Samarbetets första avtalsperiod är till och med 2011 års arrangemang.

För ytterligare information om detta avtal, kontakta Madeleine Tucker, tel. 076-525 11 46,

e-mail madeleine.tucker@projectplace.com eller Gunnar Svensson, tel 070-796 13 97,

e-mail gunnar.svensson@stockholmgames.se

För mer information om Projectplace International AB, vänligen kontakta vårt kontor i Sverige på telefon