ProLogis

ProLogis och AMB Property Corporation går samman i en "merger of equals"

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2011 10:11 CET

San Fransisco och Denver, den 1 februari 2011 – AMB Property Corporation (NYSE: AMB) och ProLogis (NYSE: PLD) har offentliggjort den definitiva överenskommelsen att de som två jämställda bolag går samman genom en "merger of equals". Genom fusionen skapar man ett betydande, globalt företag som äger, förvaltar och utvecklar industrifastigheter. Den sammanlagda portföljen omfattar cirka 55,7 miljoner m² modern lager- och logistikyta i distributionsanläggningar i 22 länder.

– Fusionen av två så framstående företag kommer att generera ett gemensamt bolag som positionerar sig som ledande inom logistikfastigheter, säger Hamid R. Moghadam, koncernchef i AMB.

– Den här kombinationen kommer att medverka till att vi skapar den mest effektiva organisationen för industrifastigheter. Och vi har utarbetat en plan för att få ihop de båda bolagen på ett friktionsfritt sätt, säger Walter C. Rakowich, koncernchef i ProLogis.

Läs gärna pressreleasen i sin helhet på engelska i bifogade pdf-dokument.

För mer information, kontakta:

AMB

Jon M Boilard, Director, Media and Public Relations

Direct: +1 415 733 9565, e-mail: jboilard@amb.com

ProLogis

Krista Shepard, VP, Corp. Comm.

Direct: +1 303 567 5907, e-mail: kshepard@prologis.com