Shootitlive AB

Promedia tecknar ramavtal med Shoot it live

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 00:16 CEST

Promedia tecknar ramavtal med Shoot it live för att direktpublicera video och bilder till sina 13 lokaltidningars webbplatser

Av Promedia koncernens 13 lokaltidningar är Nerikes Allehanda (NA.se) och Vestmanlands Läns Tidning (VLT.se) störst på internet med ca 140 tusen resp. 95 tusen besökare varje vecka.

- Liverapportering är något vi satsar mycket på och med Shoot It Live kommer Promedias tidningar kunna erbjuda besökarna ännu vassare liverapportering med bilder och video, säger Stefan Källström, projektledare på Promedia

Nerikes Allehanda (NA.se) har under sommaren kommit igång och hittills direktpublicerat med Shoot it live 15 gånger. Allt ifrån studentfirande, orienteringstävlingen O-Ringen till fotbollsmatcher och kungligt besök i Örebro.

Vestmanlands Läns Tidning (VLT.se) har också snabbt kommit igång att direktpublicera med Shoot it live. Under valdagen direktrapporterade VLT.se från både Alliansens och de Röd Grönas valvakor och innan dess ifrån premiären av hockeyallsvenskan.

- På VLT.se söker vi ständigt efter möjligheter att förbättra oss. Med Shoot it live kan våra besökare nu se de senaste bilderna direkt från fältet. Senast liverapporterade och direktpublicerade vi ifrån alliansens och de röd grönas valvakor vilket var oerhört uppskattat av våra besökare, säger Kenneth Eriksson, Form- och Presentationschef på Vestmanlands Läns Tidning

- Vi är väldigt glada att Promedia väljer att direktpublicera med Shoot it live. Liverapportering passar lika bra för både riks- som lokaltidningar och är något som besökare verkligen uppskattar, säger Martin Levy, Grundare och VD Voogly AB.

Shoot It Live är en tjänst avsedd för webbplatser, där fotografen på fältet kan direktpublicera bilder och video med sin kamera från alla platser som har 3G täckning.

Shoot It Live (tidigare Livebloggen) grundades 2008 och används idag av Skandinaviens största dagstidningar i deras online-publikationer.