MaskinExpo Sweden AB

ProMotech höjer prestanda och bränsleeffektivitet på MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2013 07:15 CEST

Bränsleeffektivitet och prestanda är centralt för både ekonomi och miljö. Nu kan även Volvos nya hjullastare i G-serien utrustas med bränslebesparande effektmoduler från ProMotech. Effektmodulerna lanseras på årets MaskinExpo, Nordens största maskinmässa, 23-25 maj.

En effektmodul ansluts enkelt med plug-in-anslutning till motorstyrdonet. Maskinföraren märker direkt att maskinen blir mer bestämd på gasen. Efter ett par dagar märks även skillnaden i bränsleförbrukning.

Ju hårdare maskinen får jobba, desto mer gynnas bränsleförbrukningen. Det är inte ovanligt att besparingen blir 5-10 procent och framförallt ökar möjligheten att utföra flera arbetsmoment samtidigt.

En annan nyhet från ProMotech är att företaget nu kan erbjuda effektuppgradering via diagnoskontakten till samtliga Volvo personbilar som har Volvo-motor från årsmodell 1999 och fram till idag.

För mer information, kontakta:
ProMotech AB
info@promotech.se
www.promotech.se

Om MaskinExpo
MaskinExpo har arrangerats i 30 år och är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna och äger rum på STOXA, 12 km från Arlanda, den 23–25 maj 2013.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, tel. 08–512 937 00, 0706–29 28 27.