Universal Music Sweden

Promotionavdelningen på Universal Musics lokala avdelning utökar

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 10:30 CET

Den 1 februari 2011 tillträdde Annele Hencz Mortimer-Hawkins sin nya tjänst som Marketing Manager på Universal Music.

Christina Bredberg som blir hennes efterträdare, har under det senaste året jobbat som fristående konsult åt Universals distributioner men går nu över till den lokala avdelningen som Promotion Manager. För närvarande jobbar Christina med fyra av Universal Musics Melodifestivalbidrag, samt kommande releaser med bl a E-type, Ulrik Munther och Nassim Al Fakir.

Calle Rydberg (Promotion Manager) har snart varit anställd på Universal Music i 3 år. Han arbetar för närvarande med Graveyard, Veronica Maggio,Those Dancing Days, Sophia Somajo, Sebastian Wijk, Dead by April  mfl.

Universal Musics svenska promotionavdelning förstärks ytterligare av två personer:

Christoffer Söderstierna (Promotion Manager), som tidigare jobbat med Pope Records, har nu gått över till den svenska avdelningen. Han ansvarar för Rebecka & Fiona, Petter, Movits!, Rasmus Seebach mfl.

Carl Ekesiöö (Promotion Manager), har jobbat på Telegram Förlag det senaste året. Nu kommer han bl a att jobba med Anna Järvinen, Jay Jay Johanson och Killabite på Universal Music.