FÖRENADE FÖRENINGAR FÖR ETT FRITT IRAN (FFFI)

Protestaktion mot iranska regimens inblandning i regionen

Pressmeddelande   •   Jan 03, 2020 11:52 CET

E​limineringen av general Qassem Soleimani är ett förödande slag för den iranska terrorregimen. Tiden är nu inne att även eliminera resten av den iranska regimens inflyttande från Mellanöstern- särskilt från Irak, Syrien och Libanon genom att driva ut det iranska revolutionsgardet (IRGC) från dessa länder. Qassem Soleimanis död förändrar tidigare rådande maktbalans i regionen på ett avgörande sätt.

Det är hög tid att Sverige och resten av Europa står enade med det iranska folket och ger dessa ett aktivt stöd i deras strävan för ett fritt och demokratiskt Iran.

Efter det inträffade arrangerar svensk-iranier och anhängare till demokratirörelsen iranska nationella motståndsrådet NCRI nu en protestaktion mot den iranska regimens inblandning i regionen.

Tid: Fredag den 3 januari 2020 kl. 14:00

Plats: Mynttorget, Stockholm

Kontakta: Nasser Sadidi, 0768 59 27 86

FÖRENADE FÖRENINGAR FÖR ETT FRITT IRAN (FFFI) är ett nätverk av iranska föreningar i Sverige samlade kring frågan om prästerskapets flagranta kränkningar av mänskliga rättigheter och drömmen om en demokratisk förändring i Iran. www.fffi.se, @FrittIran