Substream Music Group

Provokativ artist från Ukraina släpper singel på svensk house-label

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2012 10:03 CEST

Numera Los Angeles-baserade bandet Stereolizza från Ukraina släpper den 9 juli ny singel "Carousel (Club" på Göteborgs-baserade house-skivbolaget Clubstream Pink. Bandets har tidigare turnerat som förband till Black Eyed Peas World Tour och Stereolizzas sångerska har bland annat prytt Playboy Magazines omslag.

Efter att 2004 ha lämnat en sitt ursprungliga karriärspår som diplomat i Ukraina har Stereolizzas sångerska Lizzas karriär verkligen tagit en annan vändning. 2009 hade hon turnerat som förband till Black Eyed Peas och varit rubriknamn på flera av de största festivalerna i Polen och Ukraina. Stereolizza har delat scen med artister såsom Chemical Brothers, Melanie C, Andreas Johnson, Sean Paul, Apollo 440, Rasmus. Planet Funk och Mattafix.

När bandet spelar live deltar flera andra musiker men Sterolizza består i övrigt av låtskrivaren/sångerskan Lizza och producenten AlecZero. Fram till 2008 har bandet varit baserat i Ukraina men i samband med framgångarna i USA med förra albumet "X-amine Your Zippa" valde medlemmarna att flytta till Los Angeles. Sedan 2008 har bandet haft paus och arbetat med nytt material och nya singeln Carousel är alltså det första materialet från kommande albumet.

Carousel (Club) EP

Tillsammans med Göteborgska labeln Clubstream Pink släpps nu den 9 juli EPn Carousel (Club). Det är en melodisk och catchig dance/houselåt som mixats av Ariel Chobaz som arbetat med bland annat Nicki Minaj och Rihana.

“It’s all about the dance of relationships; it’s very sexy and provocative,” – säger sångerskan Lizza.

På EPn finns även tre olika remixer. Göteborgsbaserade houseartisten Inossi, levererar en melodisk, somrig electro-house-remix, en mer aggressiv och hård electromix kommer från Chicago-baserade U4Ya. Den tredje remixen kommer från Miami/New York-baserade DJ S1, som är välkänd för sin podcast Get House’D Radio som har mer än 1 miljon lyssnare över hela världen.

Clubstream Pink är en del av skivbolaget Substream som sedan 2004 jobbar med flera typer av elektronisk musik, från "underground" dansmusik och techno till indie/pop.

Gratis mobil-app och mp3

Nu lanserar Clubstream och Stereolizza en gratis mobil-app i HTML5-format som fungerar på alla mobilplattformar. Appen levererar nya låtar, videos, bilder och nyheter direkt i mobilen.

För att installera appen, surfa in på: http://stereolizza.substream.se.

Som en bonus under begränsad tid nu i sommar delar Clubstream ut en gratis mp3 med radioversionen av Inossis remix på en speciell kampanjsajt som kan nås på: http://clubpink18.substream.se

Kontakt

För mer information om Stereolizza hänvisar vi till bandets biografi som finns i vårt pressrum på länken nedan. Kontakta gärna Substream/Clubstream för mer information, för att boka interbjuer, gästframträdanden osv.

Clubstreams webbsida: http://www.clubstream.se
Kontaktpersoner: Mikael Arthursson +46-708-579-753 och Håkan Ludvigson, +46-733-101-808
Email: press [at] substream [dot] se
Facebook: http://facebook.com/clubstream
Clubstream mobile app: http://clubstream-mob.substream.se

Pressrum

Besök vårt pressrum för mer information, högupplösta bilder samt för att läsa PDF-version av denna pressrelease.

Stereolizza

Website: http://stereolizza.com
Facebook: http://facebook.com/stereolizzamusic
Twitter: http://twitter.com/stereolizza
Mobile app: http://stereolizza.substream.se

Substream är ett innovativt företag i musikbranschen och en av Sveriges främsta skivbolagsgrupper för electronisk musik. Vårt kontor ligger på Smedjegatan i centrala Göteborg. Substream grundades 2004 och skapade 2005 och 2006 rubriker i internationell branchmedia som pionjärer inom alternativa upphovsrättslicencer och betalningsmodeller. Idag driver vi 9 skivetiketter, s.k. labels: Substream (electro-pop), Mareld (lugn "deep" electronica), Dansant (dance och uptempo pop) och Clubstream label group (6 labels för klubbmusik, från house till techno och dubstep). Vi driver även marknadsföringstjänsten Subclusive och en av Europas mest berömda mastringsstudios för elektronisk dansmusik.