Provrummet AB

Provrummet.se utökar med försäljning via återförsäljare

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2012 14:05 CEST

Nätbutiken Provrummet.se som startade 2008 och som hittills endast ägnat sig åt e-handel, har börjat sälja sin egendesignade klädkollektion, Suzanne Nilsson, Sweden till utvalda återförsäljare runt om i landet.

Strategin med Provrummet.se var från början att vara en ren e-handelbutik, säger Suzanne Nilsson, som är den som designar alla plagg i kollektionen och bär hennes namn. Nu har vi tänkt om, eftersom vi fått många förfrågningar från återförsäljare som vill sälja våra kläder i sina butiker. Det är dels etablerade modebutiker i storstäderna och dels s.k. ”livsstilsbutiker” utanför storstäderna som säljer inredning och mode blandat. Vi tackade ja och sålde till en handfull butiker under hösten 2011 och det har varit väldigt lyckosamt, då våra plagg varit bland de mest sålda i dessa butiker.

Det attraktiva för de återförsäljare som vill sälja vår kollektion är att de får sitt eget login och kan lägga order på plagg ur klädkollektionen Suzanne Nilsson, Sweden i Webshoppen www.suzannenilsson.com på samma sätt som konsumenterna beställer sina plagg från Provrummet.se fast till återförsäljarpriser, fortsätter Suzanne. De kan då beställa efter behov och få leverans på 1-2 dagar istället för att spekulera i inköp långt i förväg som är fallet med den traditionella detaljhandeln.

För mer information, vänligen kontakta:
Suzanne Nilsson

033-205245, suzanne.nilsson@provrummet.se