XLKläder Sverige AB

Prylpunkten.se fyller snart 1 år

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2012 14:02 CEST

Vad har hänt under det första året? Förra året vid den här tiden var förberedelserna i full gång inför öppnandet av webbutiken Prylpunkten.se. Ungdomarna som startade företaget hade flyttat in i en gammal nedlagd lanthandel och varor beställdes, funktioner i webbutiken testades och varutexter skrevs.

I början av 2012 bytte företaget ägare. Ungdomarna fick annan sysselsättning och det blev ett omvänt generationsskifte när ett av föräldraparen tog över företaget. De nya ägarna har andra heltidsarbeten på dagtid och företaget drivs numera på kvällar och helger men webbutiken är öppen dygnet runt.

I samband med ägarbytet ändrades försäljningsinriktning och Prylpunkten.se säljer numera praktiska, smarta prylar för hem och fritid. De varor vi säljer ska på ett eller annat sätt ha en smart praktisk funktion. Våra prylar ska hjälpa till att få en smartare vardag, det handlar om allt från burköppnare till backhjälp.

Under året som gått har företaget uppmärksammats i tidningsartiklar i Lokaltidningen (Västerbottens inland) samt Företagstidningen (Västerbotten). Tidningar från andra delar av landet har tipsat sina läsare om våra smarta prylar, bland annat stor miniräknare och multiverktyg-kreditkort

En av våra riktiga storsäljare under året har varit färgade knivar i knivblock. Den svenska uppfinningen Butterbox har också sålt väldigt bra.

I mitten av september har webbutiken funnits i ett år på nätet.

Prylpunkten.se säljer praktiska, smarta prylar och presenter för hem och fritid.

Företaget bakom Prylpunkten.se är ett familjeföretag i Vilhelmina i södra Lappland.